SKRIVET: 2011-10-05, kl 19:29:25 | PUBLICERAT I: Emelie

2. När och varför började jag rida?

Ja det är en ganska konstig historia egentligen xD
Jag gillade inte hästar först, det luktade ju så ill när de bajsade.
Men en dag så skulle jag leka med min kompis Martin men den dagen skulle han rida så jag var tvungen att följa med och kolla.
Martin fick rida en häst som heter Ante, en stor svart Welsh Cob (som jag senare skulle ha mycket roligt med men som tyvärr nu har avlidit efter svår sjukdom).
Ante var så fin tyckte jag så jag ville också rida honom, han var ju svart, men sen förstog jag att alla kanske inte kunde rida honom så jag bestämde mig för att jag ville rida på en svart häst.
Jag fick ridning i födelsedagspresent av mormor och där var jag igång, red min första lektion på en fjorkorsning som hette Loppan.
Jag red shettisar, större ponnysar och alla möjliga sorters ponnysar men ingen svart häst.
Till sist så var jag så långt att jag skulle börja galoppera nästa termin, jag blev livrädd och sa att jag ville sluta rida innan  dess.
Tror ni då inte att vi får galoppera sista gången på terminen?
Jag fick rida en Shettis om hette Jazza och hon var seg som attan!
Till sist så blev jag så arg för att hon inte lydde så jag tryckte till och där började hon galoppera och jag blev livrädd för sist jag hade galopperat var det ju på en skenande Shettis som jag flugit av.
Men denna gången satt jag kvar och jag ÄLSKADE det!
Jag fortsatte rida och första gången på nästa termin fick jag rida en svart häst, ponnyn Figo och så började jag rida :)
'
Figo <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: