SKRIVET: 2011-05-21, kl 10:14:25 | PUBLICERAT I: Emelie

ridningen idag

Jag tänkte ta ett dressyrpass med Chesney!
Vi ska träna mycket övergångar till galopp, han har blivit skitduktig på skritt-galopp och galopp-skritt!
Tänkte så smått börja med halt-galopp och galopp-halt.

Det sägs ju att om man betslar upp en lat häst, så ska den bli piggare pga att bettet är skarpare, men stämmer det eller är det bullshit?
Jag har ju ett Pessoa som jag har ridit honom på ett tag förra hösten, då hans bett var lite för litet enligt mig och innan jag hittade det bettet han har nu (jag har haft det till min andra häst innan)
Då tyckte jag att han lyssnade på bra för ställande tygeltag och förhållande, men förhållane tygeltag lyssnar han alltid bra på!

Jag tänkte iaf att jag skulle försöka med Pessoat igen och se om det stämmer för om det är så var det inget jag tänkte på i höstas!
Men jag vill inte höra vilken hemsk människa jag är, vilket djurplågeri det är med Pessoa och all sånt skitsnack som många håller på med hela tiden!
JAG KAN RIDA, jag har ridit i hela mitt liv, jag hade Pessoa på min förra häst och min ridlärare har bedömt mig innan jag började rida helt på det och jag fick höra att jag lugnt kunde rida med Pessoa för jag är så mjuk och följsam i handen!


Inte jag på den understa bilden, men ser Golden ut att lida av Pessoat?
På den översta bilden har han nyss jobbat på hårt och ser därför lite halvdan ut men det beror då inte på bettet!
Så, har ni någon kritik att ge angående mitt val att se om han går bra på pessoa? ;)




-

Kan ju inte bedöma på bild, men tycker att det ser ut som att personen som håller i tyglarna håller ganska hårt :P eftersom det ger dubbla signaler men lider gör han inte :) jag har ridit med pessoa också ^^ bara man kan bettet så fungerar det ju :)



PUBLICERAT: 2011-05-22, 00:00:04 | URL: http://Fannystahl.weebly.com
-

på översta bilden ^^



PUBLICERAT: 2011-05-22, 00:02:11 | URL: http://Fannystahl.weebly.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: