SKRIVET: 2011-05-18, kl 00:56:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ord räcker inte alltid till......

Som rubriken lyder så räcker inte orden till för hur bra det gick idag i stallet! Kännde en motvilja att åka dit PGA några personer som jag verkligen inte ville träffa.
Kan ju säga att hade jag inte åkt upp hade jag verkligen ångrat mig!:)
Idag så hoppade vi på lektionen och då red jag Lucky. I framridningen känndes han jätte fin och lite "Piggare"
sen så under hoppningen klantade jag mig med händerna men annars sa Kerstin (ridläraren) att det såg bra ut :)
Känner mig jätte glad över detta lilla hopp pass och förhoppnignsvis kommer det flera såna träningar innan vi ev skiljs åt.
Men tja att åka till stallet är inte alltid kul längre :(
Lucky trivs verkligen inte på sörsjö :(
Förr när han ägdes av en person och gick på ridskolan så hade ridläraren jag rider för sagt att ingen häst går inför att kasta av sin ryttare så mkt som lucky då gjorde. Det är därför jag försöker rida honom utanför lektion och ridhus så mycket som möjligt.
Skillnaden på hästen är väldigt märkbar!
I torp där han stog innan kom han alltid gnäggande fram till en när man hämatade honom i hagen. I början efter att han kom te sörsjö så gjorde han det , men nu så kommer han aldrig längre. Man brukar få gå en bra bit in i hagen för att hämta honom.
När man leder honom igenom gången drar han alltid bak öronen skit mkt och när man släpper in honom i boxen blir han ännu surare och tja sen ofta när man kommer till honom så står han med rumpan vänd emot boxdörren och stirrar in i väggen.
Det är jobbigt att se honom så :'(
Han har haft så mkt bättre och nu mår han inte bra :(
Men det är ändå kul att han presterar så bra  i ridningen. Förhoppningsvis kommer allt bli bättre sen.
om några veckor så ska lucky göra vad då?^^
Då kommer allt bli mkt bättre garanterar jag :)
Nu kommer lite bilder ifrån tävlingen :)<3
sista bilden för idag <3


Lollo!♥

Stackars lille ponken! :'/<3



PUBLICERAT: 2011-05-18, 19:25:53 | URL: http://higgetokig.bloggplatsen.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: