SKRIVET: 2011-07-07, kl 02:13:50 | PUBLICERAT I: Allmänt

fenix veckan!

Nervös som man alltid är så hoppar man in i bilen som börjar åka till fenix park. Vi stannade två gånger vilket gjorde att resan tog längre tid än vad den hade behövt att göra. Framma på fenix park anmälde jag mig och sedan leatde vi rätt på stugan. Jag blev glad när jag läste på lappen att Linnéa hade hamnat i samma stuga och rum som mig. Läste vidare på lappen och såg att även Sofie och Minna skulle bo där. Det skulle bli kul! Eftersom jag och Linnéa inte kännde någon på lägret sen innan så var det ju extra nervöst. Sofie hade man snackat med en hel del men inte med typ Elina,Kamilla,Wilma,Bella och Minna. Så det skulle bli spännande. När vi stog på stallverandan innan lunch och spänt väntade på att få reda på vilken häst man skulle får så tänkte jag att jag inte skulle få Nangyala igen då vi var tre st som önskat henne.
När jag hörde mitt namn så lyssnade jag upp och hörde att jag fick Nangyala. Snacka om att jag blev förvånad! Jag trodde verkligen inte jag skulle få henne då jag tkr dem andra två som önskat henne rider bättre och därmed borde få henne.
Tja efter första ridpasset var jag super nöjd och glad eftersom jag hade fått henne.
Jag var verkligen supernöjd efter att ha haft ett lyckat dressyrpass samt en undebar uteritt med mycket galopp i. Nangyala var som en helt annan häst nu iår när hon blivit bättre i sina ben. Hon hade tydligen varit dålig i bakcbenen förra året och ridskolan hon hamnat på behandlade henne. Jag fick reda på det av ridskolan då dem var där och provred några andra hästar så kom dem fram och snackade lite med mig. Dem frågade om jag tyckte det var någon skillnad på henne vilket det var! Hon verkar mycket piggare och gladare nu.
Jag är superstolt över mig och Nanna som lyckades simma samt hoppa en hel bana.
Förra året var det inte att tänka på ens.
vi hade en massa kul i stugan med bla BH-flugan hahahah ;)
tja nu ska jag sova men ni har ifall fått läsa lite om fenix veckan.


ebba

sv: ja, sammi är söt som socker, haha (:



PUBLICERAT: 2011-07-07, 08:42:25 | URL: http://mirakelpony.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: