SKRIVET: 2011-08-27, kl 14:09:40 | PUBLICERAT I: Emelie

dagens ridning - Fritz

Vi hoppade idag, det är ju lördag och då är det hoppgrupp!
Idag var vi 4 stycken och det är lagom men tyckte det var bättre när det bara var 2 förra gången ;)
Vi började värma upp hästarna och eftersom det var första gången jag red Fritz så kände jag lite på honom och han verkade trevlig bara man vågar använda sin hjälper !
Trots sin storlek och grova kroppsbyggnad (han är nordsvensk) så var han smidig och framåt och överlag trevlig att rida !
Men jag är ju en sån ryttare att jag rider alla hästar, bara jag får rida är jag nöjd :P
När vi skulle börja hoppa så hoppade vi på volt, tre hinder och tre varv !
Det var såhär:
1 varv i galopp - röd/svart räcke - 1 varv galopp - rött/grönt räcke - 1 varv galopp - blått/regnbågs plank- 1 varv galopp
Sen körde vi tvärt om !
efter det så skulle vi hoppa en linje med rött/grönt räcke och en gul/grå oxer och först hoppade vi bara lite lågt, kanske 60 cm och efter hand så höjde ridläraren hindrena till de var kanske 90 cm.
Då var oturen framme ;P
Vi kom emot räcket och i svängen så tappade Fritz väldigt mycket fart och på något sätt så fastnade jag i en förhållande hjälp och drev samtidigt så det blev för lite fart för att Fritz skulle kunna hoppa så han tvärnitade och rev hela hindret med mig hängande över halsen, men jag lyckades trycka mig upp så jag satt på hans hals och tillbaka ner i sadeln :-D
Efter det gick allt galant, vi sänkte räcket till 80 cm men oxern var kvar på samma höjd och då gick det galant !
Jag kommer antagligen få testa Fritz en gång till, men han är nog ingen häst jag skulle vilja rida hela tiden..
Men det får Sara bestämma helt och fullt, jag tror hon sätter mig på den häst jag passar bäst med :-)
Fina Fritz!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: