SKRIVET: 2011-08-13, kl 18:49:48 | PUBLICERAT I: Emelie

Dagens ridning - Depa <3

Idag på hoppträningen fick jag rida fullblodet Depa, ett sjuårigt sto efter pumpurs eller hur det stavas :)
I början ar hon riktigt såsig och slö men efter ett tag så kom hon igång ordentligt.
Hon ville gärna bli hög i nacken och försöka slingra sig men efter ett tag när jag lärt mig henne eftersom det var första gången jag red henne så kändes det superbra !
Efter det travhoppade vi lite grann och avslutade med en liten bana där det var lite galopp med eftersom det var första gången hästarna hoppade på jättelänge !
Men jag och Depa passade som handen i handsken tyckte Sara och jag hoppas att det är henne jag kommer få fortsätta rida på lördagarna (man ska ha samma häst så mycket som möjligt i hoppgrupperna samt dressyrgrupperna)
Det jag måste tänka på när jag rider henne nästa gång är att bli lite mer bestämd emot henne eftersom hon är en riktig "dam" och att ha jämnt stöd på tyglarna för jag har lätt för att antingen låsa mig i ena tygeln eller glappa i en tygel och ha bra stöd på den andra !
såhär står det om Depa på deras hemsida:

Sto född -04, ägs av klubben

Depa är en av ridskolans större hästar. Hon är relativt ny i ridskoleverksamheten och kom till klubben vintern -08. Hon är ganska ung och går mest lektioner för de som har ridit lite längre. Hon är en mycket snäll häst och ett riktigt matvrak




FINA FINA DEPA <3




ebba

sv; te irmeli: tack :D



PUBLICERAT: 2011-08-13, 19:15:22 | URL: http://mirakelpony.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: