SKRIVET: 2011-08-05, kl 10:44:24 | PUBLICERAT I: Emelie

bokeslätt

Måndag:
Vi åkte upp och lastade Chesney vid 9 tiden och vid 11.30 så var vi nere i sölvesborg och stallade in honom, anmälde oss och packade upp i stugan jag skulle bo.
Vi fikade lite och sedan fick deltagarna veta vilken häst de skulle ha, men inte jag för jag visste ju redan ;)
Alla ville gå och kolla på chelleman så det blev mycket stim runt honom men han tog det med ro och bara kollade tillbaka på de som kollade på honom.
Första ridpasset började klockan 15.30 och chesney gjorde bra ifrån sig för att vara så trött som han var efter resan, jag och bettan (rdläraren) kom överrens om att det var bäst att jag lånade en ridskolehäst de dagar jag skulle rida ett andra pass !
På kvällen så blev det brännboll och lag 1 vann med endast en poäng över lag 2 !
När vi skulle sova så blev jag halvt ihjälslagen av ellen som slog mig med sin gosekanin, det gjorde cp ont men jag slog tillbaka med en colaflaska så ska nog inte säga så mycket xD
Tisdag:
Dagen började vid 07.30 då vi gick ut och åt frukost, det var redan då ganska så varmt och det skulle dårakt inte bli bättre !
Idag skulle jag gå med och hämta den hästen jag skulle rida på uteritten på eftermiddagen och blev tilldelad Clever, en valack på 21 år och han såg ut som en stor nallebjörn då hans päls var tjock och ullig även nu i varmaste sommaren !
Förmiddagspasset bestog av bommar och markarbete och chesney var latare än ett lik, men fick hjälp och lite tips om hur jag kunde bättra på hans framåtbjudning så efter ett tag så gick det helt okej !
Men det fanns också stunder då jag hade kunnat ge bort honom till bättre behövande och undrade vad jag egentligen tänkte på som hade köpt honom, men egentligen så är det ingen tvekan om att jag älskar den stora lunsen av hela mitt hjärta !
På eftermiddagen så fixade jag iordning Clever och vi gav oss ut på en tur som tog ca 60 min och det var bara lite skritt och trav !
På kvällen så hade vi stafetter med en massa roliga grenar och lag 2 fuskade typ HELA tiden, men man får ha lite överseende.. Men fusket lönade sig inte och lag 1 kammade hem vinsten lätt som en plätt !
När vi skulle sova så låg vi och drog en massa bellman och alla barnen skämt och jag hörde ett jag aldrig hört innan och alla skrattade så de höll  på att dö
" alla barnen kom undan kannibalerna utom arne, för han blev chiliconcarne!" x'D

chesney innan ridningen <3
på ridbanan !
över bommarna <3
Clever <3
Onsdag:
Idag så vart det hoppning på morgonen, Chesney vart lat som vanligt men det var varmt, så kan man klandra honom? Nääh :)
Vi värmde upp i alla gångarter och efter det så var det dags för några skutt, tog ett räcke på ca 40 cm med chelleman eftersom han inte hoppat så jättemycket, efter ett par skut tyckte både jag och Mattis (ridläraren) att det räckte och jag skulle få hoppa banan på en annan häst istället, Jag fick hoppa Missan, ett sto på 16 år som jag aldrig någonsin suttit på, jag hoppade fram på en serie på ca 80 cm och jag som annars brukar vara superrädd för att hoppa okända hästar ville ha det högre xD
Missan var verkligen en häst jag hade kunnat tänka mig att ha om jag inte hade haft Chesney !
Vi hoppade banan och sen ville Mattis att jag skulle ta några hinder igen.
På eftermiddagen så red jag Clever igen och då red vi en otroligt lång runda som tog nästan två timmar, men gud så roligt det var med en massa roliga och spännande vägar och miljöer och massor med roliga galoppsträckor !
jag som är van vid min sadel, med en ullig padd på, jag hade så ont efter uteritterna med clevers hårda sadel, så nu är jag mer död än levande kan jag tala om !
Fick tyvärr inga bilder på hoppningen :(
På kvällen var det stafetter igen men idag vann lag 2 då de skulle fuska sig till vinsten, ärligheten vinner tydligen inte alltid -.-''
Missan, kommer lugnt önska att få rida henne till nästa sommar :D <3
torsdag:
avslutningsdag :'(
vi hade en kaprillibana som det kallas och det innebar att man hade en hoppbana blandat med lydnadsövningar, jag red inte Chesney då Mattis tyckte att han kunde vila från allt vad bommar hette idag så jag fick rida Missan eftersom Louise inte skulle vara med !
Det gick superbra och Missan var helt fantastiskt, önskar att jag hade kunnat sno med mig henne hem ;)
Efter det så packade jag alla mina saker, sade hej då till alla och gick ner för att lasta Chesney och åka hem, det tog en stund att lasta med när han väl kom in så gick det jättebra !
När vi väl var hemma så tvättade v hans karleder då han har fått en liten släng av mugg på alla fyra.
Nu ska han vila fram till på söndag då jag ska skritta ut honom en runda :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: