SKRIVET: 2011-04-28, kl 09:04:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

When im with you i swear i could fly <3

Hejsan !

Igår hoppade jag med Chesney för första gången sen han kom hem till oss :)
Han var så himla duktig och positiv!
Tyvärr blev det inga bilder men det kommer det med ska ni se !
Jag började med att trava över lite bommar och galoppbommar och lite så.
Redan då visade han mycket framåtbjudning och tog tag i det själv och när vi skulle trava över bommar var han alltid nära på att galoppera istället, han hade spetsade öron hela tiden och gjorde en hel del fina språng!
Efter bommarna så satte vi upp upphöjda bommar som han skulle trava över och sen galoppera över och det gick super det med och han jobbade faktiskt på fint med hela kroppen!
Sist så hade vi ett hinder på 30 cm bara, det är ju första gången på länge som han hoppar så vi började lite lugnt.
Han tog verkligen tag i det som om det vore 1m högt och då hände det...
Jag lyckades inte hänga med, han galopperade på och jag hann inte bedöma om jag han skulle längas eller kortas och då tog han och hoppade alldeles för tidigt --> jag hinner inte med och kommer efter --> jag sträcker hela ryggen så det bara tjöt om det!
Men det språnget blev riktigt fint även om det inte var så planerat !
Efter det så hade jag skitont i ryggen och varje andetag högg i mig men Chesney tyckte faktiskt att det var KUL att jobba på och hoppa så jag hoppade hindret 3-4 gånger till bara för hans skull.
Efter det så red vi hemåt, travade av honom lite och sen fick han skritta hela vägen hem och även då så jobbade han på fint jag behövde inte säga till honom att skritta på utan han skrittade på i ett bra tempo och hade öronen spetsade och när vi kom hem så var han så nöjd när han stog i hagen och åt sina morötter :)

I morse så kunde jag inte ens komma upp ur sängen själv så det visar sig att jag sträckt mig ganska så rejält men det var det fan värt !
Jag skulle aldrig byta ut detta ridpasset mot något !
För Chesney tyckte det var kul och lätt, jag tyckte det var superkul och han blev så harmonisk på något sätt.
Min fina ponnyplutt <33
Bilderna nedan var på långfredagen då Chesney och jag red hem och betade på vår gräsmatta.
Han tyckte det var skönt att stå där i solen och äta gräs <33






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: