SKRIVET: 2011-04-24, kl 13:58:05 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tjena!

Blev typ inget bloggande igår då jag inte hann. Först var jag i stallet sen åkte vi till stugan så det blev ganska stressig imellan med. Men ifall sov vi över i stugan och där finns varken tv,dator eller nått ;) Men det är skönt att slippa tekniken ibland!:D Haha.
Först började gårdagen dagen med att få gå upp tidigit sen åkte vi till stallet och jag mockade och sånt medans jag väntade på Lollo. Hon  kom och hjälpte mig precis lagom till att lämna vatten till hästarna i hagen. Det är typ aslångt dit och dunkarna är tunga -.- Men aja sen så hämtade vi Lucky och lät honom äta lite medans vi hjälpte dem som hade stallet att ta ner enslige till ridskolehästarna.
När vi äntligen var klara med det ryktade vi lucky och tog på hans repgrimma samt arbetsrepet till.
Tänkte först köra lite NH med honom vilket jag gjorde och jag gjorde lite övningar såsom halvhalter. Sen släppte jag honom och han fick galoppera av sig. Jag blev ganska sugen på att löshoppa honom så jag och Lollo byggde upp ett litet rätupstånede på ena långsidan. Han hoppade bra och tyckte det var skit kul att få hoppa fritt. Jag tror att Lucky verkligen behöver att man släpper honom ibland för i hagen han ståri nu kan han liksom inte springa . Det kunnde han i den förra och då raceade han och Blitzen as mkt haha!
Aja sen åkte vi till stugan och grillade på kvällen.
Bild ifrån hoppningen idag!:D<3
HOPP!^^
Hahaha!:D<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: