SKRIVET: 2011-04-26, kl 10:44:26 | PUBLICERAT I: Allmänt

skjut mig!

Hejsan !
Förlåt för den sämsta uppdateringen i världshistorien från min sida, ska bättra mig !
Min hjärna tog påsklov från precis allt känns det som O.o
Men massor med bilder kommer att komma ikväll om ni vill se?
tänkte ändå berätta lite om mitt påsklov så ni får veta vad jag haft för mig !

Måndag:
På måndagen gjorde jag inte så mycket utan tog det mest lugnt, red ut till flygerås på Chesney så han fick trava på lite och han jobbade på superbra !

Tisdag:
på tisdagen kommer jag faktiskt inte ihåg vad jag gjorde! Pinsamt nog...

Onsdag:
på onsdagen så chillade jag bara runt, packade upp lite grejer i mitt rum i alvesta och sen åkte jag med mormor hem och red Chesney på höger-vänster väg. På en raksträcka så skulle jag galoppera bort från mormor och zinta och det gick bra men när jag skulle vända och SKRITTA tillbaka så tog Chesney bettet och skenade istället med en massa bockningar som gjorde att jag hängde lite snett men jag lyckades hålla mig fast och hänga med hela tiden fram tills vi kom fram till mormor och zinta igen, efteråt vart man lite skakis men lite kul avr det allt att det är fart i gubben :D

Torsdag:
På morgonen vaknade jag och visste inte vad jag skulle göra..
Så jag fräschade upp mig och stack in till stan för att fotografera lite runt växjösjön och fick en hel del bilder som jag blev nöjd med !
Bilderna kommer antagligen ikväll när jag redigerat dem lite och så :)

Fredag:
På morgonen så sov jag ganska länge, låg och drog mig med en film och stack efter det ut med Chesney och red på fotbollsplanen, han var jättefin, han börjar jobba på riktigt bra trots värmen och vi galopperade på utan att bryta av i kanske 5 varv, han har blivit bra mycket bättre än vad jag vågat hoppas på, när jag först fick honom var galopp inte ens att tänka på då han tog ett halv galoppsprång och sen travade resten hur mycket man än försökte !
På kvällen, vig klockan 17 så mötte jag upp Sara, som äger Cefyr på BPK för att hjälpa henne med kvällsfodringen men jag tycker inte att jag gjorde så mycket då jag mest mockade och gjorde iordning Cefyr.
Jag fick skritta ut en bit med honom och sen fick jag rida en bra stund i ridhuset, lite läskigt och lite svårt i början då Cefyr har väldigt stora steg som jag inte är van vid. Sara instruerade mig lite om hur jag skulle rida honom och till sist gick det helt okej tycker jag :D
På kvällen så åkte jag upp till Emelie för att kolla på supernatural men jag somnade ;P på natten gick jag och Emelie hem till mig och sov.

Lördag:
på lördagen så åkte jag och Emelie till alvesta för att äta påskmiddag hos mamma, vi fick supergod mat och jag åt jättemycket för en gångs skull !
Efter det så chillade vi bara och kollade på hjälp säsong 1 och vid klockan 17.35 så åkte vi ner till stationen för att hämta Nicklas och sen körde mamma ut oss till vislanda.
I vislanda så hade vi "filmfest" hos Linus och vi hade jättetrevligt, vi kollade på film, åt på panos och badade tunna! Det var riktigt trevligt !

Söndag:
På söndagen åkte jag, Emelie, Bea och Nicklas in till växjö med 10.05 bussen från vislanda, det var en lpng och varm reda som inte var den roligaste men till slut kom vi in till stan iaf !
Väl i stan så gick vi till Glasskungen och Emelie köpte slush ice ;P
Jag gick och käkade frulle som bestod av pommes doppade i chokladmilkshake från donken, så underbart gott!
Älskar att doppa pommes i chokladmilkshake <3
Vid 12.15 så åkte jag hem till lilla mästreda och städade rummet och lite så för att det inte skulle se för jävligt ut!
klockan 14 så var jag i braås och hämtade christoffer och sedan kollade vi på film och grillade och sen satt vi typ bara och snackade och sen sov vi, det var jättetrevligt och jättemysigt trots alla but-plugs man råkade ut för ;P

Måndag:
På måndagen så körde vi hem Christoffer till Rottne och sen så körde vi emot Kvenneberga kapell där kören skulle sjunga på en gudstjänst som var riktigt bra och mysig med mycket bra psalmer !
Men jag hade ont i magen typ hela tiden, höll på att svimma kändes det som verkligen!
Men det fixade sig så när jag kom hem så la jag mig och vilade och drack äcklig samarin O.o
På kvällen åkta jag med mormor och morfar hem och vid halv 7 så stack vi upp och red ut en långrunda i skritt med hästarna, de tyckte det var jättekul att komma och och kändes mer harmoniska än när man rider dem mitt på dagen !
kom hem från stallet klockan 20.45 och då fräschade jag upp mig och slocknade xD
Vad har ni gjort på påsklovet? :D




Didrikkathinka

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!



PUBLICERAT: 2011-05-24, 11:36:11 | URL: http://didrikkathinka.blogyears.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: