SKRIVET: 2011-04-11, kl 21:05:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ridpasset med Chesney

Hejsan kräftmongon :D
Nu har jag precis kommit hem från stallen både i braås och här hemma.
Ridpasset gick över förväntan faktiskt !
I början ville han inte släppa i sidorna, han är ju så fruktansvärt STEL !!
Men efter ganska mycket volter och olika vägar så släppte han så mycket att jag började galoppera !
Och först gick han lite lojt men då fick jag säga till honom på skarpen och då blev vi lite osams :P
Han bockade och jag sa till igen, han bockade och sprang en bit och bockade igen och jag sa till honom, på det sättet fortsatte det ett tag till han stack med mig och jag blev riktigt arg och irriterad och sa till honom en gång för alla då skärpte han sig och gick så himla fint och friskt framåt i säkert 4 varv, det är en riktig bedrift för oss !
Och en bedrift för mig är att för en gångs skull få honom svettig xD

Efter det åkte vi till Braås och tog hand om Cefyr.
Det gick förvånandsvärt fort för att vara jag !
Efter jag hade ryktat och mockat och allt annat så tänkte vi att vi skulle ta och släppa in våra hästar direkt, men vi tyckte det var för tidigt så vi gick in i ridhuset och kollade på när en hoppgrupp red för Eva-Lotta.
De alla var verkligen jätteduktiga !
Jag tror de hoppade 1.10 eller 1.20 t.om ridskolehästarna hopapde det lätt !
Jag är mäkta imponerad att de kunde hoppa det !
Iaf Nickie, som ser ganska stor och klumpig ut, men hon tog sig lätt över !
Efter vi kollat ett tag så åkte vi och släppte in hästarna och det gick bara bra och nu står de och äter sin nattmat :)

Vad har ni gjort idag? :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: