SKRIVET: 2011-04-11, kl 15:06:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Planering Chesney

Hejsan hoppsan !
Idag tänkte jag att Chesney skulle få jogga upp till fotbollsplanen och väl där så ska jag träna mycket galoppfattningar med honom.
Igår så var han väldigt ovillig att galoppera, han gillar inte att göra det på fyrkanter och volter men han måste ju lära sig :O
Men sista galoppen igår var han så himla fin och galopperade på friskt och då lyckades han faktiskt gå på ett helt varv utan att sakta av !
Idag ska han få träna mer på detta och förhoppningsvis så går det lika bra som igår !
Efter det ska han få jogga till eken för att trava av sig och sen så får han skritta resten av vägen hem.
Efter att Chesney ridits så ska jag dra in till Rödje, Braås och ta hand om Cefyr.
När jag tar hand om Cefyr så är det att fylla på kraftfoder i hans burkar, fylla hans påse med hösilage, mocka, fylla på vatten och rykta och täcka honom för natten.
Jag har fårr prova "rida" honom en gång, förra söndagen :D
Då fick jag skritta fram honom medans Sara, som är ridlärare på BPK (Braås Rid och Ponnyklubb) hjälpte de tävlande.
Sara tävlade 1 m och 1.10 m så jag hann skritta kanske 10 minuter eller något innan hon skulle in på banan och det var härliga 10 minuter :D
Nu ska jag fortsätta med min hemsida som jag ska redovisa den 30 maj ;) 
BTW snodde lite bilder från Irmeli, på den översta ser ni skillnaden på Chesney, den vänstra var från sommaren 2010 när han stog på Fenix Park, den högra är från igår :) 
Vilken bild tycker ni han ser bäst ut på? :D
<3
känslan när han verkligen tar i in my <3
Underbara häst, du fattar inte hur bra du gör mitt liv <3
fina fina häst <3
U rock my whole world and make my life complete <33



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: