SKRIVET: 2011-04-22, kl 22:33:07 | PUBLICERAT I: Irmeli

Lördag!

Hej hej!
Idag har jag inte alls hunnit skriva nått utan tänker skriva nu. Det har varit så fullspäckat hela dagen idag och snart sla jag jobba lite till med att lägga min syster.
Men ifall började jag dagen med att vakna försent och inse att jg skulle iväg om 20 minuter så jag slängde i mig frukosten  och tog på mig innan Marja kom och hämtade mig kl 06:50 .
Vi åkte sen till stallet där Alle och Hanna väntade på oss. Efter det blev det att morgonfodra pollarna och sen släppa ut allihopa.
När vi var färidga så fortsatte vi att mocka och sånt. Sen skulle jag rida Lucky och jag bestämde mig för att Hanna (Luckys andra medryttare) Skulle få en lite ridlektion av mig så hon fick rida honom efter jag ridit fram honom.
Jag körde lite med att hon skulle jobba på mitt volten och sen fick hon hoppa studs lite med:) Det gick superbra^^
Efter att ha släppt ut Lucky i hagen igen skulle vi skritta Alcatraz i 15 minuter vilket resulterade med att allting krånglade. först så smet Humla tre gr ur hagen så vi fick jaga efter henne -.- sen så hade vi inget träns men vi lånade Luckys ena träns. Sen så gick vi in i ridhuset. Alca är en häst som inte kan stå stil hela tiden focusk på allt annat så medans vi gick där blev det lite NH övningar såsom att göra lite halvhalter och sånt. Alca blev hur lugn som helst på bara den kvarten. Hon som är stissig och inte klarar av att stå still alls. Hon kunnde gå med slappt grimmskaft vilket hon inte kunnde när vi gick ner med henne till ridhuset.
Efter det så släppte vi henne i hagen igen och fortsatte  med stallsysslorna.
Jag åkte hem på lunch och kom sedan tbx och då var hindren framme i paddocken för att några hade hoppat innan. Så vi plockade undan dem ifrån paddocken där vi sedan släppte hästarna för att vi skulle ta in dem.
Sen efter att ha släppt in dem så gjorde vi iordning och då kom dem som hoppat tidigare och bah "vaf har ni plockat undan hindrena" och då sa Marja att det berodde på att hon inte ville att hästarna skulle skada sig på dem.
Men hon blev bara sur och sa att dem har gått in fast det legat hinder ute innan men ändå! Hade det varit deras jävla tävlsinghästar så hade dem nog inte släptt ut dem i en paddock på det viset. Utan ridskolehästarna skulle bara trava igenom utan problem. Jag tycker att vi gjorde rätt i att plocka bort hindrena för hade dem varit där hade garanterat någon häst kommit till sakda eftersom dem rusade så mkt så att dem blev skitsvettiga vissa av pollarna.
Efter några utskällningar för hindrena fortsatte arbetet innan vi äntligen fick åka hem. Jag är fortfarnade ganska trött eftersom jag knappt sov fyra timmar.
Aja nu kommer det lite bilder:)
Hanna och Lucky:)
Ragatanga-Luckys hagkompis.
Lucky:)
Hanna o Lucky!:D
Sista bilden på Hanna och Lucky!:D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: