SKRIVET: 2011-07-24, kl 22:09:13 | PUBLICERAT I: Irmeli

Ett ridpass på en tittig lycklig Anka xD

Hahaha nu hade jag en skit kul rubrik ;) haha xD
Nej men tja det var ungefär sån han var idag ;) hehe. Men jag funderar på att börja skriva tidsinställda inlägg på dagen då jag typ sooover! Jag ligger och sover till tre eller två på dagen så att det är inte så lätt att gå upp precis^^
Anledningen till att jag sover så länge beror på att jag är uppe sent på nätterna vilket jag trivs med ;)
Jag är helt enkelt en nattmänniska^^
Men nu över till ridpasset dårå!


Åkte upp till stallet och gick o hämtade Lucky, passade på att knäppa lite kort på han och hans hagkamrater som består av Sunni,Welsa och Ragatanga. När vi var på väg in i stallet så blev han helt skum. Han vägrade att gå in. alltså han verkligen total vägrade som om det var nått skumt där inne. Men jag vet ju att han kan gå in där för jag menar jag har sett honom gå in där innan.
Efter lite övertalning gick han in, men han var hela tiden stressad och kollade runt hela tiden. Känns lite som om att något hänt honom där. Men jag har inte hört att det har det. Men fortsätter han att vara så skum så ska jag fråga om det hänt nått då.

När vi skulle rida emot ridskolan var han super tittig och kastade sig  en gång med vilket inte är likt honom. Han är inte så tittig av sig men idag var han verkligen super tittig. Han skyggade  för en bil som kom på vägen ovanför vägen där man skrittar till ridskolan. och han har aldrig reagart på bilar tidigare. I ridhuset senare blev det bättre och där red jag honom i skritt och gjorde en massa volter och även lite serpentinbågar i båda varven. Travade lite med och gjorde liknande övnigar i traven innan jag skrittade tillbaka på långa tyglar. På hemvägen var han inte lika tittig som tur var.

Tycker att Lucky Skötte sig jätte bra i ridhuset och jag tyckte det var mysigt att få rida igen:)
Aja, vad tror ni om Lucky´s nya smeknamn Ankan?:) ahaha.

Ankan innan jag hämtat honom:)<3
Sunni (Ridskolans häst)
Welsa (Ridskolans häst)
Ragatanga (Privatägd häst)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: